ბრიტანელი გერმანული აქცენტით
ბრიტანელი გერმანული აქცენტით
15.04.2015
”იაგუარი” საშუალო კლასში? ასეთი რამ ერთხელ უკვე იყო . 2001-დან 2009 წლამდე გამოდიოდა X-Type, რომელიც Ford Mondeo-ს ბაზაზე გახლდათ აწყობილი და ეს წარუმატებელი მცდელობა გამოდგა. ბრიტანელებს ახალი XE-ს შემთხვევაში უკეთესის იმედი აქვთ და BMW-ს მესამე სერიის გაბრაზება სურთ

”იაგუარს” დიდი გეგმები აქვს. ზაფხულიდან გამოდის სრულიად ახალი მოდელი XE, რომლითაც ბრიტანელები უკვე მეორედ მიიტანენ იერიშს საშუალო კლასის გერმანულ სედანებზე და საიმისოდ, რომ გერმანულ პრემიუმ-ტრიოზე შეტევა ამჯერად წარმატებით განხორციელდეს, ”იაგუარის” შეფ-დიზაინერმა იან კალუმმა ახალ სედანს მართლაც შესანიშნავად ”ჩააცვა”. მაშინვე შეატყობთ, რომ XE გვერდიდან ძალიან ჰგავს BMW-ს მესამე სერიას, უფრო დაკვირვებული ავტომოყვარულები კი, კონკრეტულად C-საყრდენის მსგავსებას მიაქცევენ ყურადღებას. ერთი სიტყვით, მსგავსება აშკარა და თვალსაჩინოა, თუმცა ამაზე უკვე არაერთხელ დავწერეთ, ახლა კი სხვა დეტალებს მივაქციოთ ყურადღება.

Auto Bild
ტყავი და მასალები ხარისხიანია და კარგადაა დამუშავებული. სერიულ ვერსიაში წითელი გადამრთველი არ იქნება

Auto Bild
სავარძლები კომფორტულია, მაგრამ 1,80 მეტრზე მაღალი მგზავრები უკან კომფორტულად ვერ მოთავსდებიან

საერთო ჯამში, Jaguar XE თავისი ზომებით ამ სეგმენტს იდეალურად ერგება. 4,67-მეტრიანი სიგრძითა და 2,84-მეტრიანი ბაზით ეს ავტომობილი BMW-ს მესამე სერიაზე თითქმის 5 სანტიმეტრით გრძელია, Mercedes C-კლასზე კი - 14 მილიმეტრით მოკლე. ავტომობილის მთლიანი სილუეტი ნახტომისთვის მოზადებულ კატას ჰგავს. მართლაც: სახურავის ხაზი უკან უფრო მძლავრად ვარდება, ვიდრე იდენტური კლასის გერმანულ ავტომობილებში. შედეგი: წინ ღრმად და მართლა კარგად ზიხარ, უკან კი - 1,80 მეტრზე მაღალ მგზავრებს კომფორტულად მოთავსება გაუჭირდებათ. დისკომფორტი პირველ რიგში, რა თქმა უნდა, თავს ზემოთ სივრცეს ეხება.

სამაგიეროდ, ”იაგუარის” ამ ძარას სხვა სიკეთეები აქვს. რაკი ძარის 75 პროცენტი ალუმინისაა, მარტო ძარა მხოლოდ და მხოლოდ 342 კილოგრამს იწონის და აქვე ვთქვათ, რომ ამდენ მსუბუქ მეტალს ამ კლასში სხვა ვერცერთი ავტომწარმოებლის ქმნილებაში ვერ შეხვდებით. ასე და ამგვარად, Jaguar XE-ს საბაზო მოდელი (დიზელის 2-ლიტრიანი ძრავით, 163 ცხენის ძალით) საერთო ჯამში 1400 კილოგრამია. შედარებისთვის: Mercedes C 220 BlueTec ჯამში 1475 კილოგრამს იწონის.

Auto Bild

მცირე წონა ავტომობილს ეკონომიურობაში ეხმარება. ოფიციალურ მონაცემებში ვკითხულობთ, რომ ამგვარად მოტორიზებული XE-ს საწვავის საშუალო ხარჯი 100 კილომეტრზე ოდენ 3,8 ლიტრი დიზელია, გამონაბოლქვი კი - 99 გრამი CO2 კილომეტრზე. ოღონდ, ეს მონაცემები 6-საფეხურიან მექანიკურ გადაცემათა კოლოფს ეხება. აქვე ვთქვათ, რომ ZF-ის შესანიშნავი, 8-საფეხურიანი ავტომატიკა ფასიანი ოფციაა, დიზელის ძრავასთან კომბინაციაში 2500 ევრო ღირს და მისი საშუალო ხარჯი 100 კილომეტრზე 4,1 ლიტრია. საინტერესო სიახლეა ე.წ. ASPC-სისტემა, რომელიც გზის ნებისმიერ ზედაპირზე უკანა ბორბლების ოპტიმალურ გაწევას უზრუნველყოფს.

რა გასაკვირია, რომ ნაკლები წონა სვლის დინამიკის თვალსაზრისითაც მისწრებაა. ასეა: ვისაც პრემიუმ-ლიგაში თამაში და წარმატების მიღწევა უნდა, გერმანული კონკურენტების დამარცხებას მათივე იარაღით უნდა ეცადოს. მაგალითად, BMW-ს მესამე სერიას კონკურენცია სვლის დინამიკური მანერით და ზოგადად კარგი მანევრულობით უნდა გაუწიოს. პირველი შთაბეჭდილება: ბრიტანელებმა ყველაფერი სწორად გააკეთეს. ყოველ შემთხვევაში, ასე გვიჩვენებს 180 ცხენის ძალის მქონე ტურბოდიზელ-ვერსია, რომელიც ჩვენ გავტესტეთ. ”იაგუარში” განთავსებული პირველი ელექტრომექანიკური მოხვევის სისტემა მშვენივრად პირდაპირი და საკმარისად ინფორმატიულია.

Auto Bild
უკანა ამძრაობის მქონე XE მსუბუქი ძარითა და სავალი ნაწილით სოლიდურად დადის

”იაგუარის” ნომერ პირველი მოტივაცია ის არის, რომ გერმანელ კონკურენტებს კლიენტები გერმანიაშივე წაართვას და საამისოდ ბრიტანელები არაფერს იშურებენ: მაგალითად, გერმანელ კლიენტებს სთავაზობენ 3-წლიან გარანტიას შეუზღუდავი გარბენით და თანაც, 60 000 კილომეტრის გავლამდე ყველა გეგმიური სერვისის ღირებულება ავტომობილის ფასში შედის. ფასში, რომელიც 36 450 ევროდან იწყება, რაც იმას ნიშნავს, რომ ”იაგუარი” ამ მოდელით პირდაპირ BMW-ს უმიზნებს. ვნახოთ, რა გამოვა ამ საქმიდან.

დასკვნა
დინამიკური, როგორც BMW-ს მესამე სერია; კომფორტული, როგორც Mercedes C-კლასი; ხარისხიანი, როგორც Audi A4? ფაქტი ის არის, რომ Jaguar XE გერმანულ პრემიუმ-ტრიოსთან ძალიან ახლოსაა. მთავარია, გერმანელები ავტომატიკის მრგვალ ღილაკს შეეგუონ...
მიხაელ იგენა
Auto Bild
საბაზო დიზელის საწავავის საშუალო ხარჯი ოფიციალური დაპირებით 100 კილომეტრზე 3,8 ლიტრია.

ასევე დაგაინტერესებთ:

იაგუარი ელექტრო-SUV-საც გამოუშვებს?

Auto Bild
facebook twitter twitter
ელფოსტა ბეჭდვა
ტეგები:
ტესტები
მრჩეველი
რეპორტაჟი
ავტოსპორტი
ტექნოლოგიები
article image
ნახეთ, რა გააკეთა შკოდამ!
2016-03-31 06:04:48
4,70 მეტრი! ”შკოდას” SUV ”ფოლკსვაგენ ტიგუანზე” 21 სანტიმეტრით გრძელია. Skoda Kodiak შემოდგომაზე
სრულად
article image
Cat Image
მაღალი, თუ დაბალი - ტიგუანი, თუ გოლფი?
2016-03-30 06:00:31
ევროპის ბესტსელერი კომპაქტი ბესტსელერი SUV-ის წინააღმდეგ
სრულად
article image
Cat Image
ახალი ვოლვოს ტესტი: პატარა ძრავა, დიდი ამბავი!
2016-03-29 06:12:19
”ვოლვოს” დიდ SUV-ს უკვე კარგად იცნობთ, მაგრამ როგორია ის ბენზინის პატარა ძრავით?
სრულად
მარკ ცუკერბერგის 10-მილიონიანი სახლი საინტერესო ისტორიით
ქვის კალათები ბაღისთვის – როგორ იქმნება ეზოს ნამდვილი მშვენება
ნაბდის ქუდები "ნამუსის შესანახად"
ქირავდება თბილისში სასტუმრო
1996 BMW 318
იყიდება კვების ობიექტი გლდანში
იყიდება ფოთში სასტუმრო
ქართველი სპორტსმენები სოც-ქსელებში: გაზაფხულის თემა
ნუგზარ ტატალაშვილი: ყველაზე რთული ჩემს მეგობარ ლაშასთან ჭიდაობაა...
გიორგი ქვილითაია: იბრას ფიზიკა, რონალდოს ტექნიკა და ლევანდოვსკის ალღო...
სხვა სიახლეები
BMW-ს გიგანტი
16.06.2015
X6 ჯერ ისე რა არის და, წარმოიდგინეთ, რა იქნება M-პაკეტით, 575 ცხენის ძალით
სრულად
8 ცილინდრი და ალილუია
27.05.2015
Downsizing-მა უკვე ტვინი წაიღო, მაგრამ საბედნიეროდ, ”ფორდი” ახალ F-150-ში V8-ს არ ღალატობს
სრულად
მეორადები: რამდენად გამძლეა Volvo XC90?
11.05.2015
”ვოლვოს” ავტომობილები ადრე სამაგალითო გამძლეობით გამოირჩეოდნენ, მაგრამ დროთა განმავლობაში შვედურ კომპანიას იმიჯი შეელახა
სრულად
Apple 40 წლისაა
თბილისისა და ქუთაისის აეროპორტები 3-4 წელიწადში "გაიჭედება"
„ტესლამ“ Model 3-ზე 24 საათში 115 ათასი შეკვეთა მიიღო
N76 მარტი 2016
ახალი ნომერი
ფრენის განრიგი
მატარებლის განრიგი
IMG
აფიშა
ჰოროსკოპი
TV პროგრამა
ვალუტა
Nissan X-Trail 4700 $
BMW 335 3000 $
Mercedes-Benz C 240 4600 $
VAZ 2106 800 $