ჩინური მანქანების საიმედოობის შესახებ
მოდით გავამჟღავნოთ საიდუმლო, რომ ჩინური წარმოების მანქანები არ იშლება უფრო ხშირად, ვიდრე კორეული, იაპონური ან გერმანული მოდელები, თუნდაც Lamborghini Aventador-ს ჰქონდათ 26 შეზღუდული გამოშვების ავტომობილის გაწვევის კამპანია - კარები არ გაიღო.
ჩინეთის საავტომობილო ინდუსტრია კვლავ ყველაზე მოთხოვნადია მთელ მსოფლიოში. მხოლოდ 2023 წელს გაიყიდა 15,33 მილიონი მანქანა, რაც მეტია აშშ-სა და იაპონიაზე.
როგორ არის დაკავშირებული გაყიდვები და ავარიის სტატისტიკა? პირდაპირ. თუ ჩინური მანქანები მიდრეკილნი იყვნენ ხშირი შეკეთებისკენ, მაშინ გლობალური გაყიდვები შემცირდებოდა, მაგრამ ეს ასე არ ხდება.
რუსეთში, აშკარად თოვლიანი და ყინვაგამძლე ზამთრის ბოლოს, შეგვიძლია გამოვიტანოთ დასკვნები იმის შესახებ, თუ როგორ ადაპტირებენ შუა სამეფოს მწარმოებლები მოდელებს ქართულ რეალობასთან.
სანამ ზუსტი ციფრები გროვდება, შეგვიძლია ვთქვათ, რომ ჩინეთის ავტოინდუსტრიისთვის სპეციფიკური დაავადებები არ გამოვლენილა. კოროზიასთან დაკავშირებული ტრადიციული პრობლემები რამდენიმე წელია არ წარმოშობილა და ასევე შეუძლებელი იყო რაიმე გავრცელებული ტენდენციების თვალყურის დევნება ცივ ამინდში გაშვებით.
ჩინელი მანქანის მფლობელების მოთხოვნის საერთო რაოდენობა სერვისზე გაიზარდა დაახლოებით 20% -ით, მაგრამ თუ იცით, რომ ბოლო 2 წლის განმავლობაში შეძენილი ახალი მანქანების მესამედზე მეტი ჩინურია, მაშინ სტატისტიკა ტრივიალურია.
ყველაზე ხშირად, მანქანის მფლობელები ატარებენ ანტიკოროზიულ მკურნალობას, თუ მანქანას იყიდეს მკურნალობის გარეშე. "საჭეს მიღმა" რედაქტორებმა შეაგროვეს სტატისტიკა ყველაზე სანდო ჩინური მოდელების შესახებ, რომლებმაც თავი დაამტკიცეს რამდენიმე წლის განმავლობაში:
Changan CS35 Plus
Chery Tiggo 7 Pro
ჯელის ატლასი
FAW Besturn X80
ჰავალი H6
ჰავალი F7
5 წელზე მეტი ხნის განმავლობაში და 40-100 ათასი კმ სიგრძის გაშვებაზე, ეს მოდელები მოითხოვდნენ მინიმალურ რემონტს, კომფორტისა და უსაფრთხოების შენარჩუნებას.
მწარმოებლები წარმოადგენენ გაფართოებულ მოდელების დიაპაზონს რუსეთში, შეცდომების შესახებ მუშაობის გათვალისწინებით და ჩვენი სამუშაო პირობებისთვის აქტიური მომზადების გათვალისწინებით, მაგრამ ახლა თამამად შეგვიძლია ვთქვათ, რომ ჩინური მანქანები ისეთივე საიმედოა, როგორც აზიური და ევროპელი კონკურენტები, რომლებმაც დატოვეს ბაზარი.
ჩინური მოდელები რეგულარულად მონაწილეობენ სხვადასხვა გამოცდასა და ტესტებში.
მაგალითად, CHANGAN-ის ბრენდს აქვს ორი რეკორდი, რომლებიც შეტანილია გინესის რეკორდების წიგნში. 2018 წელს 55 უპილოტო Changan CS55 კროსოვერმა დაამყარა ახალი რეკორდი - მანქანებმა 3.2 კმ წრე 30 კმ/სთ სიჩქარით 9 წუთსა და 7 წამში გაიარეს. ხოლო 2020 წელს Blue Core ძრავით მომუშავე ჩანგანის მანქანა უწყვეტად მუშაობდა 259 საათი 46 წუთი და 45 წამი და დაფარა 51955 კმ.
ჩინური მანქანების ავარიის ტესტირება ხდება CNCAP ან Euro NCAP მეთოდით, მოდელების უმეტესობა ღებულობს 4 და 5 ვარსკვლავს 5 შესაძლოდან.
მაგალითად, OMODA C5 მანქანამ მოიპოვა მაქსიმალური 5 ვარსკვლავი Euro NCAP-ის "ევროპულ" ტესტში. უსაფრთხოების ასისტენტებმა OMODA C5-ში ტესტში 88% მიიღეს, მაგალითად, Audi Q3-ის უსაფრთხოების ასისტენტებმა 85%.
მაგრამ ის, რასაც ჩინური ბრენდები ცდილობენ არ მიიღონ მონაწილეობა, არის გახსენების კამპანიები.
2023 წლის სტატისტიკის მიხედვით, 13 საავტომობილო ბრენდს ჰქონდათ გამოწვევის კამპანია LADA-ს და Toyota-ს ჰქონდათ ყველაზე მეტი ავტომობილების „გაწვევა“ ჩინური წარმოების ბრენდებს შორის; წამყვან ჩინელ ავტომწარმოებლებს ნამდვილად შეუძლიათ დაიკვეხნონ წარმოების დეფექტების დაბალი მაჩვენებლებით.
ბოლო 20 წლის განმავლობაში ჩინური მანქანები სტაბილურად იხვეწებოდნენ ყველა ასპექტში - ტექნიკური მახასიათებლების გლობალური გაუმჯობესებიდან დაწყებული ელეგანტური და თანამედროვე დიზაინით. ვეთანხმები, საიმედოდ ჟღერს!