საჭის დარტყმა: პრობლემის მიზეზები, მისი საშიშროება და აღმოფხვრის მეთოდები
სატრანსპორტო საშუალების მართვისას ზედმეტი ხმები ყოველთვის სიფრთხილის მიზეზია. ხმაურიანი გადაცემათა კოლოფი, ყმუილიანი ბორბლები, ზედმეტად ხმამაღალი ძრავა - უამრავი მაგალითია. ყურადღებას იმსახურებს სიტუაცია, როდესაც საჭე აკაკუნებს მართვის დროს, მუწუკებზე გადაადგილებისას ან მანევრირებისას, მიმართულებისა და სიმკვეთრის მიუხედავად. რატომ აკაკუნებს საჭე? რა არის ამ სიტუაციის საფრთხე? როგორ განვახორციელოთ რემონტი?
რატომ აკაკუნებს მანქანის საჭე?
პირველადი დიაგნოსტიკა შეიძლება ჩატარდეს დამოუკიდებლად, სპეციალიზებულ სერვისთან დაკავშირების ან მანქანის ესტაკადაზე ან ინსპექტირების ორმოზე განთავსების გარეშე. უპირველეს ყოვლისა, თქვენ უნდა გაითვალისწინოთ ადგილი, საიდანაც მოდის დარტყმა:
ბორბალი. სავარაუდოდ, არის სერიოზული დეფექტი CV სახსარში, მტვრისგან დამცავი ლუქის რღვევა ან ტარების დეფორმაცია. არ არის გამორიცხული საჭის ღეროების, თაროების და საკიდის სხვადასხვა კომპონენტების დაზიანება, დაწყებული საყრდენებიდან დაწყებული ამორტიზატორებით დამთავრებული.
სარკინიგზო. თაროდან გამომავალი უცხო ხმა მიუთითებს ლილვის, საკისრების და სხვა მიმდებარე ელემენტების დეფორმაციაზე. ელექტროგადამცემი ან ელექტროგადამცემი სისტემებით აღჭურვილ მანქანებზე შეიძლება ვისაუბროთ ჰიდრავლიკისა და ელექტროძრავის ცვეთაზე.
საჭე. საჭიდან პირდაპირ დაკაკუნება მიუთითებს თაროს დეფექტებზე ან წამყვანი ლილვის ძლიერ კოროზიაზე.
მეორე წერტილი არის გარემოებები, რომლებშიც ჩნდება უცხო ხმა:
თუ საჭის ერთ-ერთ ექსტრემალურ პოზიციაზე მობრუნებისას ისმის კაკუნის ხმა, მაშინ პრობლემა შეიძლება იყოს ფხვიერი შესაკრავების გამო. სავარაუდოა, რომ მკვეთრი მანევრების დროს ისინი იწყებენ დაკიდებას, რხევას და ურტყამს მიმდებარე საკიდის ელემენტებს ან სხეულს.
საჭე აკაკუნებს ადგილზე, როდესაც მანქანა გაჩერებულია - დროა ყურადღებით შეამოწმოთ საჭის თარო, დარწმუნდით, რომ ღეროების მთლიანობა, დეფორმაციების არარსებობა და ყველა შესაკრავის საიმედოობა.
საჭე აკაკუნებს მართვის დროს - მსგავსი ხარვეზები, რომლებიც ადრე იყო აღწერილი, აქტუალურია, თუმცა, უფრო სერიოზული ყურადღება უნდა მიექცეს დაკიდების ელემენტებს. მით უმეტეს, თუ ხმები რაც შეიძლება გამოკვეთილი და ხმამაღალი ხდება მუწუკებზე, სიჩქარის მუწუკებზე ან ხვრელებზე გადაადგილებისას. სავარაუდოა, რომ საჭის სისტემა მოწესრიგებულია, მაგრამ დროა შეცვალოთ საყრდენები და ზამბარები.
რა იწვევს საჭის დარტყმას?
ბევრი მძღოლი არ აქცევს ყურადღებას იმ ფაქტს, რომ საჭე აკაკუნებს, მათ მიაჩნიათ, რომ პრობლემა არც თუ ისე სერიოზულია, არ იმსახურებს ყურადღებას და დაუყოვნებლივ აღმოფხვრას და დროთა განმავლობაში შეიძლება გაქრეს. ეს მიდგომა ფუნდამენტურად არასწორია და შეიძლება გამოიწვიოს მთელი რიგი უარყოფითი შედეგები, მათ შორის:
ზიანის გაუარესება. გარე ხმა, როგორც წესი, მიუთითებს ვიბრაციაზე, მექანიკურ დატვირთვაზე, დაცემაზე არა მხოლოდ „დაკაკუნების“ ელემენტზე, არამედ მეზობელზეც. ეს ვიბრაცია იწვევს ავარიების პროგრესირებას, ახალი დეფექტების გამოჩენას და რთული, ძვირადღირებული რემონტის საჭიროებას.
კონტროლირებადობის გაუარესება. ჩნდება „მკვდარი ზონები“, მანქანა ერიდება საჭის მოძრაობებს ემორჩილება, მკვეთრი მანევრები რთული და ხშირად შეუძლებელი ხდება. საბოლოო ჯამში, ამ ყველაფერმა შეიძლება გამოიწვიოს ავარია, მძღოლი უბრალოდ ვერ შეძლებს დაბრკოლების გარშემო გარბენას ან მომავალ მანქანას.
საჭის სრული ჩაკეტვის რისკი. მარტივი სიტყვებით, ის უბრალოდ "დგას" ან ბრუნავს ბორბლებთან მექანიკური კავშირის გარეშე. გადატვირთულ გზატკეცილზე მოძრაობისას ასეთი სიტუაციის შესაძლო შედეგებზე საუბარი არ არის საჭირო.
მოგზაურობის კომფორტის გაუარესება. როგორც უკვე აღვნიშნეთ, ზედმეტი ხმის მიზეზები მდგომარეობს არა მხოლოდ საჭის სისტემაში, არამედ შეჩერებაშიც. ამორტიზატორების, საყრდენების და სტაბილიზატორების ცვეთა იწვევს მანქანის ძარის ძლიერ რხევას და საკიდარი კარგავს უნარს შთანთქას ვიბრაციები, რომლებიც გამოწვეულია უსწორმასწორო ზედაპირებზე გადაადგილებით. გრუნტის ან უხარისხო ასფალტის გზის გასწვრივ გამავალი მარშრუტი იქცევა წამებად როგორც მძღოლისთვის, ასევე მგზავრებისთვის.
პროცედურა, როდესაც ხდება დარტყმა
მიზეზები, რის გამოც საჭე აკაკუნებს ადგილზე მობრუნებისას ან სხვა მანევრების შესრულებისას, ახლა უფრო დეტალურად უნდა შეისწავლოთ ინსტრუქციები პრობლემის მოსაგვარებლად. ისინი განისაზღვრება მისი ბუნებით, მექანიზმით ან ელემენტით, რომელშიც მოხდა ავარია.
CV ერთობლივი
თუ საჭის ერთ-ერთ ექსტრემალურ პოზიციაზე მობრუნებისას ისმის კაკუნის ხმა, მაშინ ხმა სავარაუდოდ მოდის CV სახსრიდან, რომლის პოზიცია შეესაბამება ბრუნვის მიმართულებას. აუცილებელია ნაწილამდე მისვლა, ამოღება და საფუძვლიანი შემოწმება. ხილული დაზიანების არარსებობის შემთხვევაში, გაწმენდა და შეზეთვა საკმარისია სერიოზული დეფექტების, როგორიცაა რღვევა ანტერები, დეფორმაციები, არ შეიძლება იქნას აცილებული ჩანაცვლების გარეშე.
საჭის თარო
თუ ნაწილის მთლიანობა დაირღვა ან სხვა პრობლემები წარმოიქმნება, როლი დააკაკუნებს მუწუკებზე, მკვეთრი და გლუვი მანევრების დროს - სიჩქარის მიუხედავად. თაროსთან დაკავშირებული პრობლემები ჩვეულებრივ გამოწვეულია შემდეგი მიზეზებით:
მექანიკური შესაკრავების არასაკმარისად საიმედო ფიქსაცია. ჭანჭიკები და თხილი უნდა იყოს გამკაცრებული.
დამხმარე პოსტის თამაში, მისი სერიოზული დეფორმაცია ან სხვა დეფექტი, რომელიც დაკავშირებულია ორიგინალური კონფიგურაციის მთლიანობის დარღვევასთან.
ლილვის ტარების დეფორმაცია.
საჭის თაროს კბილების შესუსტება და ცვეთა, რის გამოც იკარგება ორიგინალური კონტაქტის სიმკვრივე და ჩნდება ხარვეზები.
კოროზია. კოროზიასთან გამკლავება შეუძლებელია, მაქსიმალურია მისი გავრცელების დროებით დაბლოკვა. თუ აღმოჩენილია ჟანგის ჯიბეები, უმჯობესია შეცვალოთ ნაწილი რაც შეიძლება მალე.
შუასადებების ცვეთა, რაც ამცირებს სისტემის კომპონენტებს შორის ხახუნის ძალას.
საჭის თაროს ყოვლისმომცველი შემოწმება საკმაოდ რთულია, ესტაკადის ან ინსპექტირების ხვრელის გარეშე არ შეგიძლიათ და დამატებით დაგჭირდებათ მეორე ადამიანის დახმარება. უფრო რაციონალურია სერვის ცენტრთან დაკავშირება, თუ თქვენ გაქვთ შესაბამისი აღჭურვილობა, პროცესს მინიმალური დრო დასჭირდება.
საჭის კარდანი
ყურადღება უნდა მიაქციოთ ამ დეტალს, თუ ხმაური მოდის საჭის სვეტიდან. თავიდან ვსაუბრობთ უეცარი მანევრების დროს ჩუმად დაკაკუნების ხმებზე, მაგრამ თანდათან პრობლემა უარესდება და იჩენს თავს გაჩერების დროსაც კი. დეფექტის სიმძიმიდან გამომდინარე, წამყვანი ლილვი იცვლება ან აღდგება. გამოსავალი მძღოლებისთვის, რომლებსაც სურთ არა პრობლემის აღმოფხვრა, არამედ მისი წარმოქმნის რისკის მინიმუმამდე შემცირება, არის სრული საკისრების შეცვლა სპეციალური პოლიმერული მასალის საფუძველზე ბუჩქებით. ისინი უფრო საიმედოა და შესაფერისია მაღალი გარბენით ავტომობილის კომერციული გამოყენებისთვისაც კი, მაგალითად, ტაქსის ან საკურიერო სერვისში.
ამორტიზატორის საყრდენები
საყრდენი აკაკუნებს არა მხოლოდ საჭის მობრუნებისას, არამედ პირდაპირ წინ ტარებისას. თქვენ შეგიძლიათ გაიგოთ, რომ დეფექტი მდგომარეობს ზუსტად შეჩერების ელემენტში მკვეთრი მანევრის შესრულებით - შესრულებისას ხმა განსაკუთრებით ხმამაღალი და გამოხატული გახდება, რადგან დატვირთვა მკვეთრად იზრდება. სამწუხაროდ, უმეტეს შემთხვევაში, ამ დეფექტის გამოსწორება შეუძლებელია.
ამორტიზატორების, ასევე სტაბილიზატორების აღდგენის გადადება შეუძლებელია. დაკაკუნება მხოლოდ ერთ-ერთი უსიამოვნებაა, ის ფაქტი, რომ მანქანა კარგავს თავდაპირველ მდგრადობას, დამუხრუჭების და აჩქარების დროს სხეული ირხევა და მოხვევისას ტრიალებს. ასეთ პირობებში კონტროლის დაკარგვა ძალიან ადვილია და მგზავრობის კომფორტი დიდად იტანჯება.
მექანიკური შესაკრავები და უცხო ობიექტები
თუ გარე ხმები ასოცირდება ერთ-ერთ მითითებულ მიზეზთან, ეს არის ყველაზე "წარმატებული" ვარიანტი მძღოლისთვის, პრობლემის აღმოფხვრა დიდ ძალისხმევასა და დროს არ მოითხოვს. საკმარისია ყველა ჭანჭიკი და თხილი გამკაცრდეს, რათა თავიდან აიცილოთ ნაწილების ვიბრაცია, ყველა სახის კენჭი „ამოძვრეთ“ ისე, რომ მათ არ შექმნან „რტყაკის“ ეფექტი და ხელი არ შეუშალონ საჭის სისტემის ელემენტების ნორმალურ მოძრაობას.
სასარგებლო რჩევები
მთავარი რეკომენდაცია არ არის პრობლემის იგნორირება. დიახ, თავიდან კაკუნის ხმა სრულიად უვნებელია და არანაირად არ უშლის ხელს კონტროლს, თუმცა თანდათან ვითარება უარესდება: ხმა ძლიერდება, მანქანა უარესად ემორჩილება მძღოლის ბრძანებებს, შეფერხებით ასრულებს მანევრებს და იქცევა გაურკვევლად. მონაცვლეობით და სწორი მოძრაობით.
უმარტივესი დიაგნოსტიკა შეიძლება ჩატარდეს დამოუკიდებლად, თუმცა, თუ შეუძლებელია მიზეზის დადგენა, უფრო რაციონალურია სერვისცენტრში რაც შეიძლება სწრაფად მისვლა ყოვლისმომცველი შემოწმებისთვის. რაც უფრო სწრაფად ხდება ხარვეზის იდენტიფიცირება და გამოსწორება, რაც უფრო უსაფრთხოა მოგზაურობა, მით ნაკლებია რემონტთან დაკავშირებული ხარჯები.