რეჟიმები 1, 2, 3, L, B, S, M, W, O/D ავტომატურ ტრანსმისიაში: რა არის ეს და რატომ არის საჭირო
ავტომატური ტრანსმისიით მანქანის მართვა უფრო ადვილია, ვიდრე მექანიკური გადაცემათა კოლოფით - არაფრის გადართვა არ გჭირდებათ, აღმართზე აწევაზე ფიქრი, არ არსებობს გადაბმულობის დაწვის რისკი და სხვა სირთულეები. ამიტომ, ბევრს, ავტომატური სელექტორის მახლობლად, პანელზე ჩვეულებრივი P-R-N-D-ის გარდა ზოგიერთ აღნიშვნას შეხვდა, გაკვირვებულია და ვერ ხვდება რა არის ეს რეჟიმები და რისთვის არის საჭირო. მოდით შევხედოთ ამ მარტივ კითხვას.
ძირითადი რეჟიმები: P, R, N, D
დასაწყისისთვის, მოკლედ გავიხსენოთ ავტომატური ტრანსმისიის ოთხი ძირითადი რეჟიმი.
რეჟიმი P არის პარკინგი, ანუ პარკირების რეჟიმი. მასში გადაცემათა კოლოფი იკეტება მექანიკურად: გამომავალი ლილვის საკეტი ბლოკავს გადაცემათა კოლოფს, რაც ხელს უშლის მანქანის გადაადგილებას ფერდობებზე. თუმცა ციცაბო ბორცვებზე ამ რეჟიმის ბოროტად გამოყენება და ხელის მუხრუჭის მაგივრად გამოყენება არ შეიძლება - ასეთ შემთხვევებში ჯობია ჯერ მანქანა დააყენოთ ხელის მუხრუჭზე და მხოლოდ ამის შემდეგ გადართოთ გადაცემათა კოლოფი Parking-ზე.
რეჟიმი R არის უკუსვლა.
რეჟიმი N არის ნეიტრალური, ანუ ნეიტრალური გადაცემა. ეს საჭიროა, მაგალითად, SUV-ებზე გადაადგილებისას ან სრულამძრავიანი რეჟიმის არჩევისას. მაგრამ უნდა გვახსოვდეს, რომ ავტომატური ტრანსმისიით მანქანის ბუქსირება გამორთული ძრავით შეიძლება საზიანო იყოს ტრანსმისიისთვის.
რეჟიმი D არის Drive, ანუ ნორმალური წინ გადაადგილების რეჟიმი, როდესაც ყუთი თავად ირჩევს სასურველ გადაცემათა კოლოფს.
რეჟიმები L, 1, 2, 3
გადაცემათა კოლოფის ყველაზე პოპულარული "დამატებითი" რეჟიმებია L და ციფრული ვარიანტები: 1, 2, 3. ასევე არის ექვივალენტური მართლწერის ვარიაციები D1, D2, D3.
რეჟიმი L არის Low Gear, ანუ ქვედა გადაცემათა კოლოფი ან უბრალოდ პირველი. ამ რეჟიმში გადაცემათა კოლოფი მუდმივად გამოიყენებს მხოლოდ პირველ გადაცემას, გადართვის გარეშე. ეს იძულებითი „ქვედა“ რეჟიმი შეიძლება სასარგებლო იყოს სხვადასხვა სიტუაციებში, როგორიცაა მძიმე მისაბმელის ბუქსირება, ძრავის დამუხრუჭება ციცაბო ბორცვზე გადაადგილებისას, ციცაბო ბორცვზე ასვლისას და გზის რთულ პირობებში, როგორიცაა ტალახი ან თოვლი. ეს რეჟიმი საშუალებას გაძლევთ პირდაპირ აკონტროლოთ ბორბლების ბრუნვის სიჩქარე გაზის პედალზე ზეწოლის მიხედვით. მაგრამ თქვენ უნდა გამოიყენოთ იგი გაგებით, რადგან ძრავის მაღალი სიჩქარით წამყვანი ბორბლები ადვილად შეიძლება სრიალდეს.
რეჟიმები 2, 3 (D2, D3) არის მეორე ან მესამე, შესაბამისად, ზედა მექანიზმის იძულებითი შეზღუდვის ვარიანტები. ასეთ რეჟიმებში, გადაცემათა კოლოფი გადაინაცვლებს მხოლოდ პირველ ორ ან სამ გადაცემათა კოლოფს შორის, უფრო მაღალ გადაცემათა გადაცემის გარეშე. ეს რეჟიმები ასევე საჭიროა გზის სპეციალური პირობებისთვის: მაგალითად, ზამთრის გზაზე მანქანის მართვისთვის, ზომიერი ციცაბო გრძელ ფერდობებზე ძრავის დამუხრუჭებისთვის, ტალახზე, თოვლზე და ყინულზე მართვისთვის და ა.შ.
რეჟიმი B
რეჟიმი B არის დამუხრუჭება, ან ძრავის დამუხრუჭება. ასო B გვხვდება Toyota-სა და Lexus-ის მანქანებში და ეს ნიშნავს ძრავის დამუხრუჭების რეჟიმს. ის უნდა იქნას გამოყენებული იმავე პირობებში, როგორც მექანიკური ტრანსმისიის დაქვეითება ან 1, 2 ან 3 ზემოთ აღწერილი რეჟიმები ავტომატურ გადაცემათა კოლოფში, იმ განსხვავებით, რომ რეჟიმი B შეიძლება ჩართოთ ნებისმიერი სიჩქარით და თავად ყუთი აირჩიეთ სასურველი მექანიზმი ძრავის დამუხრუჭებისთვის. B რეჟიმის გამოყენების ძირითადი და თითქმის ერთადერთი სფეროა გრძელი დაღმართები, სადაც არის მუხრუჭების გადახურების საშიშროება. ამიტომ, დაღმართზე მოძრაობისას, შეგიძლიათ გადართოთ სელექტორი D-დან B-ზე, რათა დაიწყოთ ძრავის დამუხრუჭება.
O/D რეჟიმი ან O/D OFF
O/D ან O/D OFF რეჟიმი არის Overdrive და ჩვეულებრივ გვხვდება ძველ მანქანებზე. Overdrive თავისთავად არის overdrive მექანიზმი, რომელიც საჭიროა საწვავის დაზოგვისთვის, როდესაც მუდმივად მოძრაობთ მაღალი სიჩქარით. ძველ ავტომატურ გადაცემათა კოლოფში ეს ჩვეულებრივ მეოთხე გადაცემათა კოლოფია და ავტომწარმოებლებმა დატოვეს შესაძლებლობა, აიძულონ ამ მექანიზმის გამოყენება ან გამორთვა (შესაბამისად, O/D და O/D OFF რეჟიმებში). გადატვირთვის გამორთვა შეიძლება სასარგებლო იყოს, მაგალითად, ზამთრის გზებზე მართვისას მაღალი სიჩქარით წევის უკეთესი კონტროლისთვის, ცუდ გზებზე მოძრაობისას, ბუქსირებისას და გასწრებისას. გზატკეცილზე ან ქალაქში ჩვეული მართვის დროს, გადაადგილება უნდა იყოს ჩართული, რათა ავტომატურმა გადაცემათა კოლოფი გამოიყენოს უფრო მაღალი სიჩქარე საწვავის დაზოგვის მიზნით.
რეჟიმი S ან PWR
S ან PWR რეჟიმები არის Sport და Power, შესაბამისად. სპორტული რეჟიმის მარკირება შეიძლება განსხვავდებოდეს მწარმოებლის მიხედვით, მაგრამ არსი იგივეა. ამ რეჟიმში, გადაცემათა კოლოფი საშუალებას მოგცემთ უფრო ეფექტურად გააცნობიეროთ ძრავის პოტენციალი: გადახვიდეთ უფრო მაღალი სიჩქარით, მიაღწიოთ წითელ ხაზს და გადახვიდეთ უფრო ადრე, რათა ძრავა შეინარჩუნოთ მაქსიმალური ბრუნვის ზონაში. რეჟიმი S შეიძლება გამოყენებულ იქნას როგორც მუდმივად, თუ გსურთ მართოთ აქტიური, ასევე ზოგჯერ - მაგალითად, გასწრებისას.
M რეჟიმი
რეჟიმი M არის მექანიკური, ანუ სახელმძღვანელო. სელექტორის ამ პოზიციაზე, მძღოლს აქვს შესაძლებლობა აკონტროლოს გადაცემათა კოლოფი ხელით - მაგალითად, სელექტორის მექანიკური გადაადგილებით წინ და უკან, სელექტორზე ღილაკების დაჭერით, საჭის ღილაკებზე ან საჭეზე ღილაკების დაჭერით. ეს რეჟიმი საშუალებას გაძლევთ უკეთ გააკონტროლოთ მანქანა - მაგალითად, გადახვიდეთ ან ძალით შეზღუდოთ სიჩქარე. თუმცა, გასათვალისწინებელია, რომ მანქანების უმეტესობა ჯერ კიდევ ზღუდავს მართვის პარამეტრებს მექანიკურ რეჟიმში: მაგალითად, გადაცემათა კოლოფი ავტომატურად გადადის უფრო მაღალ სიჩქარეზე, როდესაც ძრავის სიჩქარის შეწყვეტა მიიღწევა, ან არ გადადის ქვედა/მაღალ სიჩქარეზე. თუ სიჩქარე ან ძრავის სიჩქარე არ ემთხვევა მოთხოვნილ მექანიზმს.
ასევე აღსანიშნავია, რომ რეჟიმები S და M (ზემოთ აღწერილი სპორტული და სახელმძღვანელო) ზოგჯერ კომბინირებულია ერთ სელექტორის პოზიციაზე. მაგალითად, BMW მანქანებში ჩამკეტი ჯოისტიკის სელექტორით, ჩართულია M/S რეჟიმი - ანუ Manual/Sport.
რეჟიმი W ან *
რეჟიმი W ან * (ფიფქის ხატულა) არის ზამთრის, ანუ ზამთრის რეჟიმი. მასში ავტომატური გადაცემათა კოლოფი არ იყენებს პირველ გადაცემას: მანქანა მეორეში გაჩერებიდან იწყება, რათა თავიდან აიცილოს ბორბლები. და აწევა ხდება დაბალ ბრუნზე. თქვენ შეგიძლიათ მართოთ ზამთრის რეჟიმში არა მხოლოდ ზამთარში, არამედ სხვა სიტუაციებშიც, როდესაც უწყვეტი დაწყება შეიძლება სასარგებლო იყოს - მაგალითად, როდესაც ცდილობთ ფრთხილად გაიყვანოთ ზედაპირული, მაგრამ მოლიპულ ტალახიდან.
ზამთრის რეჟიმი ჩვეულებრივ გააქტიურებულია არა სელექტორის პოზიციით, არამედ დამატებითი ღილაკით პანელზე ავტომატური ტრანსმისიის სელექტორის მახლობლად. თუმცა, არსებობს სხვა ვარიანტებიც: მაგალითად, ორი პოზიციის გადამრთველი ღილაკი W/S ან W/P, სადაც W არის ზამთრის რეჟიმი, ხოლო S ან P არის ზაფხული, სტანდარტული ან სრული სიმძლავრის რეჟიმი.